José María Jorge Monteagudo
José María Jorge Monteagudo, nado en Cerdedo o 26 de decembro de 1899, traballaba como xastre e, despois de casar, estableceuse en Dorna (Cotobade). Era fillo de Jesús Jorge Álvarez e Filomena Monteagudo Varela, pero moitos recordarano mellor como irmán do célebre mestre nacional D. Secundino Jorge.
Manuel Campos, autor do libro As bandas de música de Cerdedo, sinala que aínda que non puido confirmar quen foi o mestre de música de José María Jorge Monteagudo, cre que este talentoso bombardino formouse ao carón de Francisco Cerdeira Gil. Non obstante, tampouco descarta a posibilidade de que puidese ter asistido previamente á academia de Constantino Paz Gil ou á de Ramón José Lavandeira Limeres en Cabenca.
Campos relata unha anécdota do paso de José María pola banda de Francisco Cerdeira Gil. A formación musical levaba tempo ensaiando unha nova marcha procesional, que o mestre consideraba fermosa e solemne, ansioso por interpretala en público. Porén, ás veces, na música, as cousas non saen como se desexa. Ás veces, un intérprete pode equivocarse nunha nota ou nunha melodía, e desfacerse desa tendencia pode ser complicado. No caso de José María, cando chegaba a unha pasaxe específica na peza, na cal o bombardino debía tocar as notas Sol-Do-Sol-Do, el repetía constantemente Fa-Do-Fa-Do. Aínda que José María non se decataba do seu erro, o director Cerdeira percibía algo desacertado. Pouco a pouco, grazas aos esforzos do mestre e do alumno, conseguiron obter o resultado desexado nos ensaios. Chegou finalmente o día agardado por Cerdeira para estrear a hermosa marcha procesional, pero foi entón que José María tropezou de novo e interpretou as notas Fa-Do-Fa-Do. Cerdeira, home de forte temperamento, non puido conter a súa ira. Aproximouse a José María con evidente enfado, colocándose diante do desafortunado músico, que aínda non se dera conta do seu erro, e con voz tronante espetoulle: "¡Fa-Do-Fa-Do, vou 'fadar' a ti ben 'fadado'!".
Esta anécdota amosa a relación entre o mestre e o alumno, así como os desafíos e as tensións que se poden vivir no proceso de aprendizaxe musical.